Paleo - 30 dagar

I morgon startar jag och Mikael ett försök till nytt tänk och kost i 30 dagar. Vi ska följa en livsstil som heter Paleo där tanken är att äta så ren mat som möjligt där man i korta drag utesluter mjölkprodukter, gluten och socker (och äter mycket annat gott istället!)

Ni kanske märker att jag undviker ordet "diet" då det klingar så illa i mina öron. Det får mig att tänka på bantning och det ställer jag inte upp på. Detta är mer ett sätt att ser hur jag kan må utan att äta sånt som inte alltid är så bra för kroppen. Jag har hört talas om livsstilen länge då den är väldigt vanlig inom Crossfit och flera personer på min klubb äter efter Paleo. Jag var enorm emot det i början men nu efter några månaders av mognad och ganska dålig livsstil med mycket socker känner jag mig redo att prova. Om jag ändå ska lägga så mycket tid och energi på min träning känner jag att det skulle vara skönt att få lite utdelning. Så jag ger det 30 dagar och det som funkar bra fortsätter jag med och det som känns som en för stor uppoffring tar jag tillbaka in i kosten igen.

Idag blev vi bjudna på Paleolunch hos Lisa och då allt var jättegott kändes det som att detta kommer att gå toppen! Pulledpork med ugnsbakade rotfrukter och en efterätt gjord på kokosmjölk.

Nu har jag ändå ätit både smågodis och chips för att verkligen grunda inför inför i morgon. Mår lagom illa så det kanske jag kan komma ihåg när sockersuget kommer smygandes... : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback