Lördag med systrar, romer och mörker

Gårdagen tillbringades med systrarna Frejd och deras mamma. Hannah och Anna-Karin var i stan över helgen och då passade jag på att hänga med dem under dagen. Vi gick på Stadsmuseet och såg deras nya utställning om romer och åt lunch på Tranquilo. Var trevligt och lagom kulturellt sådär en lördag i mars. Fick brottas med mina egna fördomar och lära mig att romer över lag nog har tjockare trumhinnor än oss för musiken höll på att ge mig en hörselnedsättning. Jag saknar systrarna Frejd ibland, de tillhör en mycket trevlig epok i mitt liv. Kanske kan få Hannah att flytta hit och ha en " salta-gänget återträff" Får nog bli så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback