Låt mig vara!

Har varit riktigt i obalans i veckan av olika orsaker, så när den här frågan kom på Facebook från en person jag har mycket ytlig relation till gick jag fullkomligt i taket. Är jag en öppen måltavla för att jag snart 30 år och har varit tillsammans med en och samma kille i över 6 år? Är det helt okej att fråga mig om det mest privata och vad vill personen i fråga veta? Kanske lite detaljer om hur regelbunden min menscykel är? Ursäkta mina ordval och ev. överkänslighet men vad innerligt trött jag är på människors klumpighet och totala avsaknad av social kompetens...


Kommentarer
Sandra säger:

Otrevlig? Du kunde tagit i lite mer tycker jag. Va fan har folk med sånt att göra?

2013-02-07 | 07:22:39
Bloggadress: http://missnuclear.wordpress.com
Cicci säger:

Åhh, du skulle sett kommentarerna i mitt huvud Sandra. Men ibland är det bättre att räkna till tio, andas djupt, ev sova på saken, skriva något vuxet och sen se till att det kommer fram till personen i fråga på annat sätt ; )

2013-02-07 | 07:29:00
Hanna säger:

Jag håller med Sandra!

2013-02-07 | 08:00:56
Marie säger:

Varför är människor så okänsliga?! Radera personen direkt vännen!

2013-02-07 | 09:07:13
Bloggadress: http://www.momarorie.blogg.se
Tess säger:

Riktigt okänsligt!

2013-02-07 | 10:11:21
Carro Beckman säger:

Sjukt! Du går ju inte runt och frågar folk varför de skaffar barn så tidigt!Typiskt beteende för människor som behöver rättfärdiga sina egna val genom att pracka på dem på andra. Skit i det. Man gör som man själv vill och ladda mer med dräpande kommentarer nästa gång. TYp: jo vi tänkte tanken, men så såg jag hur du förföll efter din graviditet och då blev jag helt avskräckt. Mig gick de runt och frågade om jag var gravid i evigheter efter Rut innan Valdemar, fastän vi sagt att vi nog bara ville ha ett barn (iaf då), och då hänvisade de till formen på min mage! Ve och fasa. Nej, jag är bara tjock. Men den slipper du väl iaf med din crossfit-mage ;)

2013-02-07 | 10:58:30
Cicci säger:

Tack tjejer! <3 Jag är ändå nöjd med mitt svar. Nu lägger jag det bakom mig istället för att föra krig med någon om inte betyder något för mig. Orka slösa energi på folk!

Men din kommentar var ändå härlig Carro, kan hända den blir lånad framöver : D

2013-02-07 | 19:10:30
Linda säger:

Usch vad jag känner igen det där, innan vi fick barn så fick jag såå många kommentarer, varför har ni inte skaffat barn?, varför har ni inte förlovat er?! Inget hus?!.....
Sen när vi väl fick barn, fick vi tusen frågor på varför vi varken var förlovade eller gifta innan vi fick barn?! Jag undrar vad folk har för bekymmer med hur alla andra gör, istället för att ta hand om sina problem som jag nu börjat lära mig att dom flesta som ställer alla dessa frågor har!!
Jag säger bara AVUNDSJUKA!! det är vad det är.
Skit i vad alla säger och tycker, och fortsätt att leva precis som ni gör!
Sen när skall man börja tävla om vem som skaffat barn eller förlovat sig först?! Stackars människor till att behöva ha koll på alla.
Kram kram<3

2013-02-07 | 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback