Utanför zonen

Att träna Crossfit handlar i mitt fall så mycket om att försöka komma ur min bekvämlighetszon. Att göra saker jag tvivlar på att jag kan, orkar eller vågar göra. Det får mig att odla skinn på näsan och gör att jag kan sträcka på mig en centimeter till utanför boxen.

Men allt för ofta stoppas jag av små hjärnspöken som viskar "det där går nog inte Cicci..."

Dagens Wod innehöll bland annat box jumps, vilket är precis som det låter. Man ska hoppa jämfota upp på en box (låda). Min box är 50 cm hög och jag har hoppat upp på den en himla massa gånger förut utan problem. Men just idag sa spökena stopp så kom inte upp på boxjäveln! Rent fysiskt är det ju såklart inga problem men av någon anledning tvekade jag tills jag blev så arg att jag nästan började grina.

Varför kan jag hoppa 25 gånger i sträck en gång och inga nästa? Skrapade ihop 8 X 6 till sist men oj vad besviken jag är på mig själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback