Upp och ner!

Allt är plötsligt upp och ner...
 
Jag och mamma har kommit till Stockholm efter en vecka i Norge, jag kände att jag hade ganske god tid på mig att njuta av den sista tiden innan flytten. Vi skulle hitta på grejer och sen när mamma åker hem skulle jag både hinna packa och fixa det sista samtidigt som Mikael jobbar. Jag tyckte att jag hade en bra plan och att de skulle gå att genomföra. Vi skulle hyra en bil från Stockholm till Göteborg för att flytta våra saker och...
 
... och sen kommer jag plötsligt på att jag har inget körkort (borttappat sedan en tid tillbaka) och då kan man ju inte hyra bil.
 
Så mamma kommer på den helt gala idén att hon skulle åka hem och hämta sin bil i Göteborg (sin lilla, lilla bil) och köra upp den hit på torsdag för att flytta hem våra saker åt oss. Helt plötsligt ska ett helt Stockholmsliv slimmas ner till ingenting för att få plats i lilla lilla bilen och packas till på torsdag. Hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag och jag står som ett frågetecken i mitten. Mobilen har slutat fungera efter ett bråk med 3, sista lönen från Manilla kommer inte, och ingenting fungerar. Mamma påstår att jag inte har koll på läget (vet inte vad hon pratar om...) och tjatar om hur man ska flyttstäda och mitt i allt detta försöker jag bara förstå vad som händer, landa och få med mig att vi snart ska flytta hem...
 
Upp och nerpå...

Kommentarer
anneli säger:

Lilla gumman! Förstår att det känns jobbigt. Så synd att vi ska iväg till helgen. Men om det är något som inte får plats så fråga om ni får ha det hos Henrik så länge, jag o Lars ska ju upp snart (10 aug) o vara barnvakt o kan ta med det ner då och köra det till er sen. Kram <3

Svar: Tack men det gick! : ) Mamma är en världsmästare i packning så allt kom med. Kram!
Cicci

2012-07-24 | 22:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback