Långfärdsskridskor

Förra året som var vår första vinter i Stockholm blev vi så förvånade över hur aktiva stockholmarna är på vinterhalvåret. Det promeneras, åker långfärdsskidskor, längdskidor och slalom i den härliga naturen som finns omkring oss. Väldigt stor skillad från västkusten där man ofta är inne på vintern. Vi bestämde oss för att i år ska vi också ge oss ut och inte bara beskåda utan också prova på. Tyvärr har det ju inte bjudits på så många tillfällen denna vintern men nu äntligen! Idag fick jag för första gången prova på att åka långfärdsskridskor som jag velat så länge. Hade kollat runt på jobbet och fått veta att Norrviken en bit från Sollentuna skulle vara bra. Vi tänkte vara ute i god tid (eftersom vi skulle hyra skridskor) men försov oss i morse och fick en liten seg start men det gick bra ändå. Stockholm bjöd dessutom på kanonväder med solsken och nollgradigt. Det var mycket, mycket svårare än jag trodde och man fick lite ont i fötterna men jag tog mig runt 3,5 km och var nog lyckligast på isen. Kaffepaus och medhavd matsäck var pricken över i:et. Riktigt härlig söndag!







Kommentarer
Anonym säger:

Va kul att ni äntligen fick prova på långfärdsskridskor. Ni ser så proffsiga ut, hoppas ni hade kul.

puss o kram.

2012-02-13 | 17:23:57
Cicci säger:

Haha, proffsiga! Vad bilder kan ljuga (talar för mig, inte Mikael) : )

2012-02-14 | 11:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback