Hem

Så mycket tankar som far i huvudet, så mycket som händer. Idag har jag berättat på min arbetsplats om ett beslut som jag och Mikael tog för ett tag sedan. Ett beslut om att vårt äventyr här i Stockholm snart är över och att vi ska flytta hem igen. Har gått och sugit på den karamellen ganska länge men i och med att Mikael inte studerar längre (vilket var hela poängen med Stockholm) och att jag känner mig lite färdig med Manilla så kom tankarna om man skulle starta upp något nytt här eller om det kanske var dags att återvända...

Det är med stor sorg i hjärtat som jag kommer att lämna denna underbara stad. Men det är med lika delar glädje som jag kommer hem igen. Hem till min mamma, min pappa och mina vänner. Hem till en trygghet som jag valde bort men som jag sedan kom att värdesätta mer än någonting annat.

Stockholm har gjort att vi har växt som människor, att vi kommit varann närmre och vi har fått en känsla för vad som är viktigt i livet. Om jag skulle få välja så skulle jag ta hela staden med mig hem så jag kunde få båda delar men det går inte. Framöver vill även jag landa på något sätt i form av en bostad som är min, där jag trivs och kanske en tillökning så vi två blir en liten familj. Och hur mycket jag än trivs här så kan Stockholm inte erbjuda mig det. Hem är där familj och vänner är...

Så nu hoppas vi att denna våren och sommaren går låååångsamt och att vi får möjlighet att njuta av allt innan vi lämnar det för denna gången. Nu är bollen i rullning och helt plötsligt blev allt så verkligt...

Kommentarer
Carro Lager säger:

men herreguuud så spännande.. de va ju en rolig nyhet :)

trotts att vi typ ALDRIG träffas så följer jag dig tjejen :)

Som jag skrivit tidigare så känns det som att du och mannen i ditt liv lever livet, precis så jag tycker mna ska göra, man måste chansa å testa på nytt här i livet..

Tänk om några år när ni ser tbax till tiden i sthlm och som du beskriver själv vad det verkar gjort så mycket för er som personer..

Jag e grymt impad och erkänner att jag faktiskt (konstigt nog) tycker de e kul att ni ska flytta tbax.. Haha

Ha de super gott // Kramen

2012-02-22 | 21:20:17
Cicci säger:

Haha, du är för go Carro! Jag uppskattar dina fina kommentarer som du lämnar. Och eftersom vi aldrig ses kanske vi ska försöka göra det då framöver : ) Kram!

2012-02-23 | 08:36:17
lisasgodbitar.se säger:

Det kommer bli topppen! Och tänk så många ni gör glada =) Samla massa härliga minnen och ta med er hem. Kram

2012-02-24 | 07:12:49
Bloggadress: http://lisasgodbitar.se
Carro (Beckman) säger:

Alltid gött när man väl bestämmer sig! (kan jag tänka mig. Jag lyckas ju nämligen aldrig bestämma mig innan jag ändrar mig;)

2012-02-24 | 14:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback