2012 års träningsutmaning

Hälften av tiden har gått för min första träningsutmaning. Ska inte avslöja helt hur det har gått men ett av målen var ju att hålla sig från socker den första månaden. Det började riktigt bra och fortsatte ok i ca 3 veckor. Visst gjorde jag några få små snedsteg men det var ändå godkänt. Sista veckan spårade jag dock helt ur... Jag har lärt mig världens läxa av det här och det är att det här med förbud inte alls passar mig. Det hela slutade med att jag satte i mig en hel chokladask med nougatpraliner som Mikael fått i födelsedagspresent. Grejen är att jag inte ens gillar nougat så jag åt runt om fyllningen och mådde sedan så illa att det var nära att de kom upp igen. Då förstod jag att det är nog bättre att det är ok att ta en vaniljbulle när man fikar på helgen eller en liten näve lösgodis ibland än att bli tokig i huvudet av att det är förbjudet. Så nu försöker jag hålla mig ifrån socker till vardags och helgerna får jag unna mig i lagom mängd : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback