Julen har börjat!

Igår var jag och bror med familj hemma hos mamma på norsk julmat innan hon åker till Florø över jul och nyår. I Norge äter man saltad och torkat fårrevben som kokat i timmar tillsammans med rotmos, potatis och sky. Det kan låta märkligt för er men för mig som är uppvuxen med detta så är det himmelskt och så mycket jul som det kan bli. Mina två brorsdöttrar var med och livade upp middagen lite. Emelie kryper snabbare än blixten och pillar på allt men inte ska när man är 10 månader. Och Elin kämpar med att dela uppmärksamheten med sin lillasyster. Var helt svettig när de gick hem : )

Fick även en fin fin julklapp av mamma som jag önskat mig länge, nämligen en SYMASKIN! : ) Nu ska det bli systuga i Blå staden. Tror även mina biljetter till Mamma Mia i London var godkända för lilla mamma.

Nu sitter jag hos pappa och Annelie i stugan och väntar på första skinkmackan för denna jul...!


Kommentarer
Mamma säger:

Takk så myket før den øverraskande julklappen, jag blev jætteglad. Jag længtar till den 11januari.
Ha en fin jul hos pappa och Annelie
Puss mamma

2012-12-23 | 23:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback