Upp med händerna!

Sedan flytten jobbar jag ju nu på en helt vanlig skola med hörande barn (till skillnad från tidigare). Men då teckenspråket har dykt upp som ett behov försöker jag nu sprida det på min nya arbetsplats. Blir helt lycklig av hur nyfikna och villiga att lära sig folk är! Inte minst barnen som tycker det är jättespännande : ) Medarbetare kommer fram dagligen och fråga hur man tecknar olika saker och springer sedan genast iväg för att testa det på någon (och briljera). Det kan vara för att det är nytt och för att sommaruppehållet känns färskt så att man fortfarande har ork att intressera sig. Men jag bryr mig inte utan känner bara en viss stolthet över mina arbetskamrater som försöker. Det är faktiskt till stor skillnad från andra arbetsplatser jag haft genom åren där teckenspråk borde varit en självklarhet. Veckans tecken har varit "fin" och det har används flitigt på skolgården! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback