Nerkopplad - avkopplad

Igår glömde jag mobilen hemma när jag gick till jobbet. Jag hatar när det händer. Känner mig helt bortkopplad från omvärden och totalt naken. Så när jag slutade kl 15 och hade en och en halv timme att slå ihjäl innan vi skulle på möte om nya Manillaskolan kändes det extra jobbigt. Nu kunde jag inte surfa, läsa min mail, kolla Facebook eller lyssna på musik...

 

Bestämde mig för att promenera genom Djurgården till Rosendals Trädgårdar som är ett av mina favoritfik här i Stockholm, påväg dit slog det mig hur underbar området runt min arbetsplats är! Jag känner mig lyckligt lottad som får lov att vistas i denna miljön varje dag. Det bästa med hela "gå-och-fika-grejen" blev till slut att jag INTE hade min mobil med mig. Promaden dit var i total tysnad och när jag väl kommit fram satt jag nästan helt ensam på uteserveringen med mitt thé och lyssnade på fåglarna i solen. Gav mig en tankeställare att jag måste minska användadet av min Iphone för att inte missa allt det fina runtomkring. En och en halv timmes tysnad var precis vad jag behövde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback