Tratt, tratt, trattisar! 

img_8069 (MMS)

I helgen ville jag gärna ut i de värmländska skogarna för att plocka svamp men det kom i skymundan för allt ätande, loppisfynd och samkväm som skedde. Men en liten söt tant dök mirakulöst upp och donerade en hel kasse som vi fick dela på. Det var MYCKET svamp att rensa och steka och jag var jättenöjd! Döm om min förvånad när Maria idag på jobbet gav mig ytterligare en pappkasse med fler trattkantareller. Jag är så otroligt tacksam för de människor som finns omkring mig (nu räcker det dock med svamp!) Nu är vi säkrade för hela vintern!


Kommentarer
lisa säger:

Vilka snälla människor! Svamp kan man aldrig få för mycket av. Vi har torkad kvar från 2 år sen och den håller sig fortfarande fräsch! kram

2011-10-11 | 09:09:56
Bloggadress: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback