Zumba

Somnade på soffan när jag kom hem idag fast jag hade lovat Mikael att jag skulle gå och träna (hans uppgift är att puffa mig) Hade bokat Zumba kl 19.30 och tvivlade själv på att jag faktiskt skulle ta mig dit. Men så plötsligt vaknade jag av en dokumentär på TV om "Världens fetaste barn" och tänkte att dit vill man ju inte komma så jag bytte snabbt om och fick springa hela vägen till Globen för att hinna. Hade låga förväntningar på passet då danspassen på SATS är sådär. Men jag hade faktiskt jätteroligt! Både för att passet var kul och för att jag är ju helt otroligt dålig på att röra mig till en bestämd takt. Brast ut i gapskratt åt mig själv vid flera tillfällen. Jag tänkte hela tiden att "vicka nu på rumpan och sväng med brösten" men såg nog mest ut som en galen höna. Det bästa är ju när alla plötsligt böjer sig ner och jag ser en ensam tok som står upp och jag undrar vad hon pysslar med innan jag inser att det är jag...

Bästa delen var nog Bollywooddansen där jag nästan gjorde som de andra och jag var så inne i hela indienstilen att jag nästan kände currydoften där för en stund. Kände mig asgrym och undvek medvetet spegeln för vet ju för väl att bilden av mig som gungar på höften inte är vacker. Men jag var toksvettig efteråt och det är väl hela poäng..!?

Precis såhär ser jag ut när jag är på Zumba...


Kommentarer
Rebecka säger:

Ha ha! Nu fick jag mig ett gott skratt :-D

2011-05-12 | 22:59:36
carro säger:

haha lammköttet du bor med har i vilket fall som helst en positiv effekt på din inställning till din ålder: "feta barn-där vill man ju inte hamna" :) Själv fyllde jag 28 igår och känner därför inte att jag längre är i riskzonen att bli ett tjockt barn. Främst av åldersskäl. Magen höjer ju just nu oddsen för viktaspekten ;)



/Caroline

2011-05-13 | 22:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback