Dag 17 – Mitt favoritminne

Ett utan mina favoritminnen är med min morfar. När jag var liten och mamma och pappa var tvugna att jobba på sommaren så gjorde de något som jag kommer att älska dem för evigt för. De skickade mig och min bror till mina morföräldrar i Norge. Jag fullkomligt avgudade min morfar när jag var liten och jag var hans lilla flicka. Var än han gick så följde jag trofast några meter bakom.

Vi var på "holmetur" (utflykt med båten) ute i skärgården och hade lagt till vid vår egna lilla ö. Det är varmt ute och vi har en hel dag framför oss när vi ska bada och äta mormors fika på berget. Jag och morfar var som vanligt iväg på en av våra små upptäcktsfärder när jag ramlar ner för en klippa. Morfar bär mig tillbaka till båten för att plåstrar om alla mina skrapsår. Jag minns honom som så stor och trygg med sina starka armar omkring mig och jag visste att allt skulle bli bra.

Nu är morfar gammal och jag är vuxen men han är fortfarande en av de människor som haft störst intryck på mig i livet...








Kommentarer
Anonym säger:

Hei

en kjempe fin minne du har skreve.

Mormor er ofte inne på bloggen din ogfølger med

på hva du driver med.Det var bra att det ordnet

seg med ny leilighet for dere.

Hils masse til mikael



Klem mona

2011-03-29 | 22:18:21
Cicci säger:

Tack Mona!



Ja, det är ett fint minne men så har jag ju världens finaste mormor och morfar! =)

2011-03-30 | 18:44:58
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/
Bestemor og Bestefar säger:

Fint minne Cecilia!

Klem fra bestemor og bestefar

2011-04-08 | 10:25:40
Bestemor og Bestefar säger:

Fint minne Cecilia!

Klem fra bestemor og bestefar

2011-04-08 | 10:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback