Världskulturmuseet och tårtbuffè

Har haft en supermysig dag med fina Rebecka här i Göteborg. Vädret var sådär så vi åkte in till  Världskulturmuseet och strosade runt en stund innan vi promenerade ner på stan för en sen lunch. Världskulturmuseet är ett av mina favoriter men denna gången blev jag lite besviken då jag redan sett alla utställningar som fanns fast det var över ett år sedan jag var där sist. Men utställningen om resor får en att tråna efter att ge sig av...

 






Men när vi sen råkade springa på Steinbrenner & Nyberg på Södra vägen där de serverade deras sopp och tårt buffé så var dagen räddad!



Tårtan åt jag upp så fort så den hann jag inte fotografera =) Nu vidare hem för att möta upp Marie och ut och grilla vid havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback