Kan jag kan DU!

Vad gör du för en hundring?

Jag vet att de flesta av er som läser min blogg lätt lägger över hundra kronor på en drink, en lunch på stan eller en topp på H&M fast det är överfullt i garderoben. Jag vet att ni köper dyr mat och för att kunna följa LCHF recept i hopp om att hålla kilorna nere, att ni shoppar alldeles för mycket till era ungar och att era hem pryds av väldigt dyra designprylar. Jag vet att de flesta av er tjänar mer än mig och jag VET att ni kan avvara en hundring i månaden för de som behöver den bättre.

100:- är ingenting för dig

Jag uppmanar nu dig att gå in på http://www.unicef.se/ och bli världsförälder nu på en gång!
(eller annan hjälporganisation efter smak och tycke)

Kommentera gärna när ni har gjort det =)

Människor svälter i Afrika och hittills har jag och många andra bland annat:

  • Gett medicin och hälsoutrustning till 1,4 miljoner människor
  • Vaccinerat över 215 000 barn under 5 år
  • Räddat över 100 000 barn från undernäring

Bild lånad från UNICEFs hemsida

KOM IGEN NU!


Kommentarer
Mikael säger:

Yääh!

2011-08-26 | 22:27:34
Cicci säger:

Mikael tycker jag låter hemskt arg =) Förlåt, blev nog lite uppspelt. Är meningen att man ska läsa det med lite engagemang...

2011-08-27 | 10:21:22
Cicci säger:

Yääh, Mikael. Betyder det att du också blivit världsförälder? =) Mr. Jag har faktiskt ett jobb nu...

2011-08-28 | 13:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback