Salsa!

Vilken lång dag det har varit! Vi var på studiebesök med de små knottarna idag på förmiddagen. 4 timmar ute i regn och rusk för att få träffa polisen, brandkåren och en busschaufför...(!?) Attans vad kallt det var! Men eftersom alla brandmän/poliser alltid är så väldigt fina att titta på (hur kommer det sig? Är det ett krav på intagningen..?) så överlevde jag dagen. Sen var det introduktion för nyanställda i den myndighet som Manilla ingår i (väldigt seriöst!) och efter det dirket till salsan. Var så nära att bara skita i det och åka hem men jag vet att det gör mig glad och det är nog precis vad jag behövde efter en känslofylld och lite deppig vecka...

Det går sådär med dansen alltså. Lyckas inte riktigt få till den där halvsnurren eller det där sista steget. Men så finns det en man på kursen som är helt underbar (jag tror han är inhyrd). En superkort, lite knubbig medelålders man från sydamerika med de mjukaste händerna.

- Nej, vännen du måste titta mig djupt i ögonen och verkligen mena det! Och när jag tar på dig så ska du lite på mig. Jag vet var vi är påväg.

(kan tilläggas att jag inte är så lätt att föra, jag gillar visst att bestämma kan det verkligen stämma..?)

Stegen satt nästan helt perfekt! =)


Kommentarer
Mikael säger:

Ja se nu till å träna ordentligt tills nästa veckas kurs.

2010-09-16 | 22:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback