Alla dagar kan inte vara perfekta

Så här känner jag mig idag...

 

Jag vet att alla dagar kan inte vara perfekta men just idag hittar jag inte så många skäl till att älska Stockholm och hela denna attans flytt. Saker och ting verkar inte riktigt falla på plats utan problemen jagar oss hela tiden. Så fort något är löst så kommer det ett nytt. Idag fick jag reda på att min lön har försvunnit i posten. Den skickades på avi till Göteborg och sen skickade Lova vidare den hit men någonstans påvägen från Selma Lagerlöfs torg och Stockholm har den gått upp i rök. Bara sådana små trevliga saker... Nu måste jag ringa ett visst antal samtal i morgon för att se om någon kan hjälpa mig. Sen är det det där med lägenhetsletande, jag är så jävla trött på skiten! Söker hundra stycken i veckan men inget svar och dom som man faktiskt har en liten chans att få ligger alltid i stans ghetto. Visst, jag är inte kräsen men jag vill kunna åka tunnelbana hem själv på kvällarna. Men jag måste nog bara sluta lyssna på folk, var vi än hittar lägenhet finns det alltid någon som "aldrig skulle sätta sin fot där..." Skulle bara önska att jag kunde Stockholm så jag visste att Hässelbystrand är jättefint men Hässelbygård är skit. Hur fan ska jag kunna veta det? Men vem har sagt att livet är enkelt?

 

Nu ska surpuppan snart sova, godnatt på er!


Kommentarer
Terre säger:

Gumsan!!! Det kommer ordna sig för er... promise!!! Livet är hårt mot de hårda, så är det bara =)

Skit det där med lönen, jag hoppas det löser sig på smidigaste sätt för dig. Blicka framåt mot fredag, så ska det pimplas vin =) puss puss

2010-09-07 | 23:51:19
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
Cilla säger:

Det där med bostad är inte lätt men tänk på att situationen är precis likadan här i Göteborg. Det är jättemånga som aaaldrig skulle kunna tänka sig att bo på Hisingen, och vad är det för fel med det? Här är ju skitbra att bo eller hur?

Jag tror det blir bra vart ni än hamnar. Och det är bara att söka, söka, söka och söka. Tillslut ger det fan med sig.



Stor kram!

2010-09-08 | 08:44:03
Bloggadress: http://cillasaxplock.blogspot.com
mamma säger:

Lilla Höna Pöna, nu är det synd om dig men det blir nog bra snart.Jag ska pyssla om dig när du kommer till helgen.Saknar dig och längtar till lördag.

Puss o kram Mamma

2010-09-08 | 09:10:47
Cicci säger:

Ni har så rätt, alla tre! (mycket bättre dag idag) Och en ny löneavi är på väg i posten. Lägenhet kommer väl så småningom. När det är meningen så finns den bara där... Tack! = )

2010-09-08 | 17:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback