Igår på tåget till Stockholm

Sitter en än gång på tåget hem från Göteborg och funderar på varför jag gör detta, kommer jag att se tillbaka om 4 år och tycka att det var värt det? Jag vet att när jag åker hem så får jag träffa mina fina vänner och min familj men jag får också betala priset av att sitt här just nu och må skit.

 

Jag har som ni kanske redan sett ett antal fina tjejer i min närhet som betyder väldigt mycket för mig. Vi har nästan alla växt upp tillsammans och delar hela vår barndom med varann. Vi känner varan utan och innan och kan genom bara en blick eller på tonen av varandras röster veta hur den personen mår just nu. Genom åren har vi träffats mer eller mindre intensivt beroende på var man stått i livet. Och i somras gifte sig en av oss och vi var alla delaktiga på våra egna sätt för att göra denna dag helt fantastisk. Jag tror att det gjorde vår vänskap starkare och det kändes som vi kom varann lite närmre. Dagen efter bröllopet flyttade jag till Stockholm.

 

Jag vet att ni alltid kommer att finnas där för mig men just nu så känns ni så himla långt borta. Era liv rullar naturligtvis på som vanligt och det känns som jag missar alltihop. Ni är min trygghet och jag skulle behöva någon förutom Mikael som bara genom en blick kan se hur jag mår...

 

Tror att helgen blev lite för intensiv och allt jag ville var nog bara att få tid att prata med er, se er i ögonen och höra hur ni har det. I stället slängde vi i oss maten och sprang till Bergakungen där vi satte oss i en rad i mörkret i 2 timmar... =)

 

Jag vet inte om jag helt fullt uppskattade er när ni fanns så nära men nu saknar jag er varje dag!
Ta hand om varann!

Kram.

 


Kommentarer
Tesse säger:

Du är så fin gumman! och jag lovar dig, vi saknar dig lika mycket här hemma!

Ni gjorde min bröllopsdag helt fantastisk och för det är jag evigt tacksam!

Men tänk nu på filmen vi såg, du är så modig som gör detta!!

Vi kommer att finnas här alla gånger du kommer hem och även om 4 år.. =)

Puss och kram

2010-10-11 | 23:10:03
Terre säger:

Naaaaw, min söta tjej!! Jag vill hålla med föregående talare... VARJE gång du kommer hem finns vi här och även om 4 år!! promise!! nästa gång du kommer hem kör vi en heldag vi tjejer... ingen mathets och inget biomörker, bara vi och våra galna upptåg =) pussar å kramar

2010-10-11 | 23:16:16
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
Marie säger:

snyft Sitter med tårar i ögonen på jobbet när jag läser vad fint du skriver gumman.

Gör ont i hjärtat när du e så långt bort.

Det är verkligen så med oss, det räcker med en blick eller att tonläget är lite annorlunda så märker man direkt när det är något som inte stämmer.

Förstår vad du menar när man har er nära så förstår man inte hur mycket ni betyder för en. (eller joo det gör man men inte lika mycket fören som nu när du e långt bort o man inte kan krama på dig när man vill)

Vi finns kvar gumman, du vet vad du har oss.

Både nu och om 4 år.

Älskar dig finast.

Puss

2010-10-13 | 09:19:59
Cicci säger:

Ni är så fina. ♥ Tack för att ni finns!



2010-10-14 | 21:07:05
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback