Öronproppar och musli! =)

Trodde aldrig att jag skulle bli så glad för just ett par egna riktiga öronproppar! Har ju kämpat lite för detta på mitt jobb sedan jag började där om att jag tycker att ljudnivån är för hög. Jag sa tidigt att jag skulle vilja ha ett par individuellt utförmade proppar just till mig för att jag ska orka jobba alla timmar med dessa söta men ack så skrikiga barn. Det blev blankt nej uppifrån men efter lite forskade och argumenterande med min chef på fritids så sa han (med en minimal nickning) idag ja till att betala detta till mig. Äntligen! Jag ska njuta av mina 2500:- dyra men underbara proppar =)

 

Mitt nästa projekt på Manilla får bli sockret. Har ju jobbat där i några månader nu och hade som plan att göra just detta samtidigt som jag låg lite lågt och försökte hitta min plats i arbetslaget. Men nu är det dags att röra om lite i grytan och en sak som jag verkligen tror på är att skola + ungar + socker inte går ihop. Och på Manilla flödar det vita giftet. Men nu har jag fått tillstånd att gå ifrån tidigare en dag i veckan för att baka bröd och göra eget musli för att sen kunna bjuda de små liven på två sockerfria mellanmål i veckan. Hoppas det går hem, de är ju så kräsna...

 



Tack fina Birgitta för att jag får äran att för Delfinens musli och kompisbröd vidare!

 


Kommentarer
Rebecka säger:

Vad du är driftig! Klart att du är värd ett par öronproppar när du är så drivande på jobbet. Manilla ska vara så nöjda och glada att du kom dit, vad stolt man blir!

2010-11-16 | 21:47:21
Cilla säger:

Bra Cicci! Jag hoppas också att det går hem hos de små, mindre socker behövs verkligen.

Lycka till!

2010-11-17 | 09:17:01
Bloggadress: http://cillasaxplock.blogspot.com
Therés säger:

Jag säger som Rebecka, Manilla ska vara glada att du kom dit! =)

Saknar dig!

Puss å kram

2010-11-17 | 10:25:58
Cicci säger:

Tack, vad söta ni är! =)

2010-11-17 | 20:06:57
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/
Terre säger:

Åhh jag blir alldeles varm i hjärtat!!

Skolan behöver fler som du Cicci!!! <3



pussar

2010-11-17 | 22:47:50
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
Rebecka säger:

Kan inte vi gå till Le Petite France och köpa macaroner när jag kommer till Stockholm? De hade en massa smaskiga sorter!

2010-11-18 | 20:07:50
Cicci säger:

Ja! det gör vi. Jag har börjat kolla runt lite på vad vi ska göra men jag håller programmet hemligt ett tag till =)Le Petite France ligger numera på listan...



Kram!

2010-11-19 | 12:07:14
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback