Marie ♥

Så sitter man här efter en underbart härlig helg med min fina vän Marie. Jag har längat så tills någon av mina vänner skulle hitta hit så jag fick visa mitt Stockholm och äntligen så kom hon! Det var lite klurigt för en nyinflyttad göteborgare att hitta en annan men efter lite om och men så fann jag henne =) Vi åkte hem till mig och lagad middag stod självklart på bordet av min fina hemmaman och inom kort blandades den första mojiton. De va kanske inte så goda men de slank ner. Till slut drog vi ändå ut på stan och mot Golden Hits. Det blev ingen utgång dock utan mycket skratt och tunnelbanan hem igen...

Mojito, mmm...? =)

 

Lördag var det shopping på schemat och rutinerade som vi är så hittade vi båda ett par nya skor i första affären vi gick in i. Det var vi och hela Stockholm på stan så efteråt vilade vi innan det blev Tapas och drinkar på stan. Marie är ju som hon är så självklart drog hon vidare medans jag och Mikael åkte hem =) Som om hon var min enda dotter var jag väldigt orolig för om hon skulle klara av att ta sig hem själv i den stora staden men när jag vaknade vid halv fyra med ett ryck så låg hon där på soffan.

Nya skor!

Mina fina!

Vi ska gå igenom hela listan =) Minst två drinkar varje gång du är i stan.


Idag var det repris på Mikaels underbara helgfrukost med smoothie och nybakta scones innan vi mötte upp med Helena och tog en promenad ut på Djurgården.


Under helgen har vi bara kommit på mer och mer saker som vi ska göra nästa gång hon kommer så jag tror nog det får bli minst ett besöl i månaden...

Tack vännen för en fin helg!

Kommentarer
Terre säger:

åhhh vad ni verkar haft det bra!!!

Längtar till Januari när jag kommer oxå... då kan vi beta av några drinkar från listan om du vill ;)

pusspuss

2010-11-14 | 21:40:23
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback