Tunnelbanan

Här i Stockholm är det ju bland annat tunnelbana som gäller som färdmedel. Den är ju grymt snabb om man jämför men spårvagnarna där hemma (stort minus charmen) MEN va läskig den är! Det är ju som en hel värld under jorden med speciella regler, dålig luft och där alla vet var de ska utom jag. Dessutom funderar jag varje dag när dagen ska komma då jag trillar ner och blir överkörd. Tycker allt det borde finnas något typ av staket så ingen kan knuffa ner mig...


Livsfarligt! Eller...?


Helt klart något för mig! =)

Sen är det ju det här med pilar och rulltrappor. Jag visste när jag flyttade hit att det är stockholms lag att stå åt höger när man åker rulltrappa men jag hade nog inte förväntat mig en sådan uppståndelse när en liten göteborgare står där åt vänster och drömmer på morgonen. Shit, då är det kört! Samma gäller för pilarna nere i tunnlarna, det gäller att gå på sin sida och inte över i det andra körfältet. Men jag håller med om att när man vant sig så är det ju genialiskt! Ordning och reda och lite för den autistiska. Funderade häromdagen på att det är något de bör införskaffa i 5:an huset kanske...


Här bor jag!

Kommentarer
Cilla säger:

Ååhh... jag får härliga minnen från tolkpraktiken, även jag blev smått utskälld för att jag stod på fel sida, haha.

Och Skärmarbrinken hamnade vi i när vi skulle till Källar... ngt och tolka. Då var det fortfarande kul att tolka, det var tider det. :)

2010-08-30 | 23:28:43
Bloggadress: http://cillasaxplock.blogspot.com
Linda säger:

Va...nu tycker jag att du klankar ner lite på GBG fyy...Bli inte för bekväm nu i stora staden och tyck allt för bra om den. Det är många som vill ha tillbaka dig hit till Götet. Saknar dig i massor och våra härliga skratt och lite bråk på arbetet=)...Bamse KRAM till dig*

2010-08-31 | 18:01:34
Cicci säger:

Haha, jag fattar inte att du snurrade runt här själv Cilla. Fy! Det har tagit mig två veckor att bli bekväm med vägen till jobbet...



Klanka ner på älskade Göteborg skulle aldrig falla mig in. Försöker bara se det positiva i Stockholm =) Jag saknar dig också din lilla skit! Skulle haft en sån som du på Manilla, då hade tillvaron varit perfekt! Det är ingen som förstår mina tråkiga skämt idag... Kram på dig!

2010-08-31 | 20:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback